Woda zdrowia i urody Ci doda

Dziennie powinno się wypijać 1,5 litra wody niezależnie od pory roku. Niedobór wody może działać negatywnie na nasze zdrowie i urodę. Najlepiej pić wodę przez cały dzień, nie tylko wtedy, gdy czujemy silne pragnienie. Kobiety powinny pić więcej wody niż mężczyźni, szczególnie w okresie karmienia piersią, stosowania różnego rodzaju diety, występowania zaparć.
Nie pijcie kranówki, jest nie tylko niesmaczna i brzydko pachnie, ale zawiera substancje, które mogą być niebezpieczne dla zdrowia. Woda płynąca z kranów nie nadaje się do spożycia.
http://www.cec-efekt.pl/pl/Kosmetolog-radzi/Woda-zdrowia-i-urody-doda
 Woda dla urody:
- nawilża skórę od wewnątrz (tą drogą odbywa się 90% całego nawilżenia skóry)
- picie wody pomaga przy odchudzaniu
Woda jest kluczowa dla poprawnego trawienia i metabolizmu.
Zalecane jest picie wody na kwadrans przed posiłkiem i nie wcześniej niż pół godziny po posiłku. Picie wody podczas posiłku źle wpływa na trawienie, bo woda rozcieńcza soki trawienne, zmniejsza ich działanie, wydłuża czas trawienia, a także obciąża, i tak już przepełniony, żołądek.


Podział wód mineralnych

Wody wysokozmineralizowane (powyżej 1500 mg/dm3) są cennym źródłem soli wapniowych i magnezowych oraz jonów fluorkowych. Polecane są dla sportowców i osób aktywnych fizycznie, ponieważ pozwalają uzupełnić utracone wraz z potem składniki mineralne, niezbędne w różnych przemianach biochemicznych organizmu. Nie powinny ich natomiast pić osoby cierpiące na nadciśnienie, mające schorzenia nerek oraz dzieci, ponieważ zbyt wysoka zawartość sodu powoduje wzrost ciśnienia krwi, przyczynia się także do zalegania wody w organizmie i tworzenia obrzęków.

Wody średniozmineralizowane, zawierają od 500 mg/l do 1500 mg/l składników mineralnych; bogate są w wodorowęglany i chlorki wapnia, lecz mają stosunkowo niewielką ilość jonów sodu. Można je pić w dowolnej ilości, ponieważ nie wypłukują z organizmu niezbędnych minerałów, usuwając szkodliwe produkty przemiany materii.

Wody niskozmineralizowane, o zawartości składników mineralnych do 500 mg/l; mają niewielką ilość chlorku sodowego, dlatego zalecane są do powszechnego spożycia, szczególnie dla osób na diecie niskosodowej, dzieci i niemowląt, kobiet w ciąży i matek karmiących.
http://domenazdrowia.pl/zyj-zdrowo/odzywianie/artykul/zobacz/woda-mineralna-zrodlo-zdrowia-i-urody/subpage/1.html

A Wy pijecie wodę? Ja pije tylko niegazowaną:)

9 komentarzy :

  1. Ja niegazowaną tylko by ugasić silniejsze pragnienie - normalnie lekko gazowaną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 2 litry dziennie :) czasami jak mnie najdzie, to szklaneczkę gazowanej, ale przeważnie niegazowana.

    OdpowiedzUsuń
  3. @Urban Warrior a nie pomyślałam o tym, ale filtrowana z tego co wyczytałam na kilku stronach w necie jest jak najbardziej ok:)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię wodę, często wrzucam jeszcze cytrynę do szklanki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja piję naturalnie gazowaną. a co. :D niegazowana przyprawia mnie o mdłości.

    według pewnej mądrej książki powinniśmy dostarczać 30ml wody na każdy kilogram ciała. ciekawe co z ludźmi otyłymi, bo licząc moją dzienną rację na podstawie tego wzoru powinnam wypijać około czterech litrów dziennie. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja piję dużo wody i jakoś nie chudnę :P

    ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam niegazowaną Żywiec Zdrój :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubię komentarze i staram się na każdy odpowiadać:)
Dziękuje;*