Dokąd na wakacje? Francja Kanion Verdon

Kanion Verdon to jedno z miejsc, które odwiedziłam podczas tegorocznych wakacji. Miejsce to tak mnie zauroczyło, że postanowiłam wspomnieć Wam o nim na blogu. Przy okazji rozpocznę serię podróżniczą i mam nadzieję co jakiś czas pisać tu też o swoich innych podróżach. 


Do kanionu dojechałam samochodem. Najdroższa i najdłuższa jest właśnie droga, bo 19,5h licząc z Warszawy. Ja akurat jechałam z Anglii, więc miałam trochę bliżej. Cały dzień jazdy, nocleg w małym francuskim miasteczku wykupiony z Airbnb i później już tylko piękne widoki. Na miejscu nocowałam już na polu namiotowym. Bardzo polecam ten sposób wypoczywania. Pole namiotowe jest usytuowane blisko rzeki Verdon, w pobliżu jest bar, mała restauracja i lodziarnia. Koszt noclegu w namiocie dla dwóch osób z samochodem to 26 euro. Poniżej możecie zobaczyć jaki miałam widok z namiotu.


Kanion Verdon leży w Prowansji w południowo-wschodniej Francji. Liczy on sobie 24km długości i 800m głębokości. Wzdłuż obu krawędzi ciągną się szlaki turystyczne. Ja objechałam kanion samochodem. Widoki piękne, ale trzeba być dobrym i odważnym kierowcą, ponieważ droga jest kręta i niebezpieczna. Ja siedziałam tylko na fotelu pasażera. 


Woda ma tu cudowny, lazurowy kolor. Jest czysta i ciepła. Na miejscu można wypożyczyć kajak lub rowerek wodny. Godzina rowerkiem to koszt 20 euro, ale warto wydać te dodatkowe pieniądze i wpłynąć do kanionu. 




Kanion Verdon jest naprawdę niesamowitym miejscem na ziemi. Wywarł na mnie ogromne wrażenie i mam ochotę kiedyś jeszcze tam wrócić. Tyle, że na spokojnie, z większym zapasem czasu, żeby móc sobie pozwolić na powolne spacerowanie i odkrywanie nowych zakątków.

Jak Wam się podoba Kanion Verdon? Pojawi się on w Waszych wakacyjnych planach?

Atina.

Komentarze

Popularne posty