Książki, które przeczytałam w 2018 roku

Wstyd się przyznać, ale od kilku lat mało czytam. Od 2017 roku staram się czytać przynajmniej jedną książkę miesięcznie i to naprawdę działa! W 2017 roku przeczytałam dokładnie 12 książek, a w 2018 już 13. Bardzo motywująco działa na mnie myśl, że przecież jedna książka na miesiąc to nic wielkiego. Przed tym postanowieniem czytałam od 3 do 5 książek rocznie. Dużo za to czytałam w szkole podstawowej, średniej i na studiach. Później jakoś się opuściłam i z roku na rok było tylko gorzej. Mam nadzieję, że teraz będzie tylko lepiej!


Kolejność chronologiczna, opisy bardzo krótkie, bo więcej możecie znaleźć w internecie. Ja tylko podsuwam Wam moje tytuły.

1. Zanim zasnę S.J. Watson
Bardzo wciągający thriller. Najpierw przeczytałam książkę, później oglądałam film i oczywiście książka zdecydowanie lepsza!

2. Co widziały wrony Ann-Marie Macdonald
Trochę przydługa książka psychologiczna z wątkiem kryminalnym. Mnie osobiście męczyły opisy historyczne, ale sama opowieść bardzo mnie wciągnęła i pomimo smutnego tematu mogę powiedzieć, że mi się podobała. Mądra i pouczająca. Warto przeczytać!

3. Pani Bovary Gustaw Flaubert
Ciągnie mnie do starych książek. Uważam, że są mądrzejsze i często ciekawsze. Lubię też czytać o kobietach, więc często wybieram takie tematy.

4. Mieć i nie mieć Ernest Hemigway
Bardzo wartościowa książka o ludzkiej bezsilności, biedzie i walce z losem.

5. Kobieta porzucona Honore de Balzac
Znowu pozycja z kobietą w roli głównej. Lubię i polecam.

6. 1984 George Orwell
Zawsze chciałam przeczytać tą książkę i wreszcie się udało. Daje dużo do myślenia. Wielki Brat patrzy, więc nic więcej nie napisze!

7. Kobieta trzydziestoletnia Honore de Balzac
Polubiłam te opowiastki o kobietach Balzaca. Tu znajdziecie bardzo dokładny opis tego co przeżywa kobieta nieszczęśliwie zakochana. 

8. Osobliwy dom Pani Peregrine Riggs Ransom
W tym przypadku przyciągnął mnie sam tytuł. Gdy zaczęłam czytać książkę stwierdziłam, że to nie moje klimaty, że się pomyliłam w wyborze. Czytałam jednak dalej i nawet nie wiem kiedy się wkręciłam w tę historię. 

9. 24 godziny z życia kobiety Stefan Zweig
Dziewięć niezwykle ciekawych opowiadań. Wspaniały język, psychologiczne analizy i interesujące postaci. Koniecznie musze poznać inne pozycje tego autora.

10. Pielęgnacja skóry przez cztery pory roku azjatyckie inspiracje Barbara Kwiatkowska
Jedna z ciekawszych pozycji z serii beauty jaką miałam okazję czytać. Wiele rzeczy wiedziałam, ale znalazłam też całkiem sporo nowych informacji. Najlepszą rekomendacją będzie to, że książkę postanowiłam sobie zatrzymać, żeby w razie czego móc do niej ponownie zajrzeć. A musicie wiedzieć, że zwykle pozbywam się przeczytanych książek. Zostawiam sobie tylko te najlepsze, te do których kiedyś wrócę.

11. Sześć żon Henryka VIII David Starkey
Świetna książka historyczna! Niezwykle ciekawa. Bez zbędnych opisów. Czytałam jednym tchem. 

12. Moje sekretne życie Salvadore Dali
W minione wakacje miałam okazje odwiedzić muzeum Salvadora Dali w Figueres, dlatego ta książka wydała mi się wręcz obowiązkową pozycją do przeczytania. Moje sekretne życie to zwariowana, pełna humoru książka napisana przez samego Dalego. Co chwila się śmiałam lub otwierałam buzie ze zdziwienia. Polecam jeśli choć trochę lubicie twórczość tego artysty.


13. Jacqueline Kennedy Onassis Singrid Grossing
Ta książka mnie trochę zawiodła, bo była zdecydowanie za krótka. Po jej przeczytaniu czułam niedosyt. Wręcz miałam poczucie jakby czegoś tu brakowało, jakby ktoś wyciął sporą część życia Jacqueline Kennedy. 

Czytałyście którąś z tych pozycji? Zainteresował Was któryś z tytułów? Co Wy ciekawego przeczytałyście w 2018 roku?
Atina.

Komentarze

  1. Obecnie czytam Dziewczynę z Brooklynu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapomniałam, że miałam się wziąć za 1984 :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O Dalim tez bym z chęcią przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  4. VERONICA B. czytałam :)

    CHOCOLADE bierz się, bierz ;)

    RUDA ta pozycja powinna być obowiązkowa ;)


    MAŁGORZATA ja byłam bardzo zaskoczona ta książką i cieszę się że w końcu się za nią zabrałam;)

    OdpowiedzUsuń
  5. SABINA o to mi właśnie chodziło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tylko dziewczynę z Brooklynu, podobało mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. MAJA mi tez ta książka się podobała;)

    OdpowiedzUsuń
  8. 1894 też muszę w koncu przeczytać

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty