Dlaczego zmieniłam zdanie i kupiłam kubeczek menstruacyjny

Kubeczek menstruacyjny był dla mnie zawsze czymś abstrakcyjnym. Przeczytałam o nim kiedyś jakiś tekst i stwierdziłam, że to nie dla mnie. Od tamtej pory unikałam tego tematu i nie czytałam więcej recenzji. Aż pewnego dnia trafiłam na informację, że wszystkie (za wyjątkiem tych ekologicznych) podpaski i tampony są wybielane chlorem. Wtedy zapaliła mi się lampka w głowie. OMG, chlorem? Nie muszę chyba pisać, że ta substancja jest szkodliwa i drażniąca. Bardzo dużo kobiet właśnie podczas miesiączki łapie różne infekcje oraz odczuwa podrażnienie i dyskomfort. Jakby tego było mało wyczytałam, że podpaski nie są pakowane sterylnie, a normalnie lecą sobie taśmowo. Więc wychodzi na to, że mogą być pełne bakterii. Po lekturze tychże nowinek od razu kliknęłam swój pierwszy kubeczek menstruacyjny.


Wybrałam firmę OrganiCup. Działałam trochę spontanicznie, bo stwierdziłam, że muszę jak najszybciej zadbać o swoje zdrowie. Wiem, że wiele kobiet reaguje z obrzydzeniem na kubeczki. Sama też tak robiłam. W moim otoczeniu też nikt nie chce słyszeć o tej metodzie. Dlatego nie przekonuje nikogo na siłę. Sama jeszcze nie zdążyłam go użyć. Nie wiem czy mi się spodoba, ale bardzo chciałabym przestać używać podpasek. Do tego ta metoda jest ekologiczna, bo jeden kubeczek wystarcza nawet na 10 lat. A podpaski zawierają folie, która jest szkodliwa zarówno dla nas jak i dla Naszej ziemi.


Trochę informacji o moim kubeczku od producenta:
Tampony i podpaski wchłaniają, OrganiCup gromadzi. Kubeczek menstruacyjny zapobiega powstawaniu podrażnień, suchości i utrzymuje prawidłową wartość pH, natomiast tampony wchłaniają naturalną wydzielinę ze ścianek pochwy, która zapobiega infekcjom. OrganiCup wykonany jest z silikonu medycznego, który jest hipoalergiczny i antybakteryjny. Nie zawiera wybielaczy, klei, chloru i kremów. Podczas stosowania tamponów w czasie okresu istnieje ryzyko wystąpienia zespołu wstrząsu toksycznego (zwanego również TSS). Korzystanie z kubeczka zapobiega powstaniu syndromu szoku toksycznego oraz obniża ryzyko alergii. Pierwszy kubeczek menstruacyjny został opatentowany już w latach 30.


Swój kubeczek kupiłam w promocji za 15 funtów. Jego regularna cena to 20 funtów. W Polsce kosztuje około 110zł. Wydaje się sporo, ale wyliczono że w ciągu 10 lat na podpaski i tampony średnio każda kobieta wydaje 600 euro. Do tego dbamy o swoje zdrowie i o środowisko.
Jedynie do czego Was namawiam, to zgłębienie tematu szkodliwości zwykłych podpasek i tamponów, a później same zdecydujcie czy chcecie nadal ich używać. Jeśli nie, to może tak jak ja sięgnięcie po kubeczek menstruacyjny lub po ekologiczne podpaski i tampony. 

Dajcie znać co myślicie o kubeczkach menstruacyjnych i o szkodliwości podpasek i tamponów?

Atina.

Komentarze

  1. Nie spotkałam się jeszcze z takim kubeczkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nadal nie mogę się przekonać do tego typu sposobów zabezpieczania się podczas miesiączki..Chyba staroświecka jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tym wszystkim, ale wciąż obawiam się wypadnięcia kubeczka :P

    OdpowiedzUsuń
  4. SALSA w takim razie super, że u mnie o nim przeczytałaś ;)

    KOSMETYKI PANI DOMU - OLA też byłam do niedawna staroświecka ;d pierwszy krok zrobiłam, ale jeszcze się nie odważyłam użyć ;/


    CHOCOLADE wypadnięcia akurat się nie obawiam, jak już to przeciekania i dyskomfortu. no ale muszę się o tym sama przekonać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie, że o tym piszesz. Sprawa zdecydowanie do rozważenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Używam kubeczka już kilka lat, ale przyznam, że początki były ciężkie. Cieszę się, że się nie poddałam:D Teraz chciałabym kupić nowy egzemplarz i zastanawiam się czy zdecydować sie na taki sam model czy wybrać cos nowego... Czekam na Twoją opinie jak już go przetestujesz.

    OdpowiedzUsuń
  7. ANTONINA dokładnie, warto to rozważyć ;)

    EMZA domyślam się, że moje początki też nie będę łatwe. A jakiej firmy masz teraz?

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie słyszałam o tych kubeczkach, ale rozważę to. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty