Prezentownik: Naturalny balsam w kostce DIY

Moja druga propozycja na świąteczny prezent to własnoręcznie wykonany balsam w kostce. Pierwszy pomysł znajdziecie tu. Balsamy wbrew pozorom są bardzo łatwe do wykonania. Możecie je modyfikować względem własnych potrzeb. Ja w tym roku postawiłam na lawendę i wszystko co robię zawiera olejek z tych pięknych kwiatów;)


Taki naturalny balsam świetnie nawilża i pielęgnuje skórę. Nie podrażnia i nie uczula. Do tego piękny aromat lawendy relaksuje i uspokaja. Oczywiście możecie użyć zupełnie innych olejków eterycznych. 

Do przygotowania kostek nawilżających potrzebujecie:
- 30g wosku pszczelego
- 30g masła shea
- 15ml oleju kokosowego
- 15ml oliwy z oliwek lub innego ciekłego oleju
- kilka kropel witaminy E
- 10ml lub więcej olejków eterycznych
- foremki, mogą to być zwykłe pojemniczki, np. po małym jogurcie
- opcjonalnie suszoną lawendę do ozdoby


Wosk, masło shea i olej kokosowy rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dolewamy oliwę z oliwek, mieszamy i zdejmujemy z ognia. Kiedy masa lekko ostygnie dodajemy witaminę E i olejek lawendowy. Jeszcze raz mieszamy i przelewamy zawartość do foremek. Lekko studzimy i gdy masa zaczyna tężeć posypujemy suszona lawendą. Następnie odstawiamy do lodówki. Po godzinie wyjmujemy balsamy z foremek i możemy już ich używać lub zapakować na prezent.
Niestety nie mam pojęcia jak spakować owe cuda. Zawijam je w celofan, ale wolałabym coś bardziej ekologicznego. Może macie jakiś pomysł?

Dajcie znać czy spróbujecie zrobić własne balsamy w kostce?

Atina.

Komentarze

  1. Ja nigdy nie robiłam :) Ale u Ciebie widzę cudo! Wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak pachnie! Przy okazji wieczornej pielęgnacji funduje sobie aromatoterapie 😉

      Usuń
  2. Looks great and sounds lovely :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o czymś takim. Ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  4. nie miałam masła shea, więc dodałam migdałowe i trochę za mało twarda jest dla mnie ta kostka choć działa nadal świetnie <3 ale zależy mi na twardości :/ myślisz, że mogę to wszystko jeszcze raz stopić i dodać wosku dla utwardzenia? z góry dzięki za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak możesz, tylko olejki eteryczne mogą stracić swoje wlasciwisci, więc może dodaj trochę ponownie jak już oleje trochę ostygną. Ja wolę takie bardziej miękkie😉

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty