Masło kakaowe

Po sukcesie z olejem kokosowym nabrałam chęci na masło kakaowe. Swój egzemplarz kupiłam na e-naturalne.pl (50g/7,20zł). Bardzo się zdziwiłam gdy moim oczom ukazały się dwie twarde bryły upchnięte w plastikowym pojemniku. Nawet przez chwilę pomyślałam, że trafił mi się jakiś felerny egzemplarz. Masło jest tak twarde, że nie daję rady go rozpuścić w dłoniach, muszę robić mu kąpiel wodną, co niestety nie zachęca mnie do jego częstego używania.


Masło kakaowe pachnie bardzo delikatnie. Mi ten zapach kojarzy się z mleczną czekoladą. Zawiera witaminy, potas, magnez, wapno, żelazo oraz kwas oleinowy, dzięki któremu regeneruje i nawilża skórę. Ja używam go na noc pod oczy, na twarz, szyję i na dekolt. Rano moja skóra jest nawilżona i wygładzona. Ze względu na konieczność robienia wodnej kąpieli stosuje je średnio raz w tygodniu. Trochę traktuje je jak maseczkę. Co najważniejsze to masło nie zapycha porów, więc bez obaw stosuje je właśnie na całą twarz.

Podsumowując mało kakaowe jest świetne, tylko czy będzie Wam się chciało je podgrzewać? Mi się nie chcę i następnym razem na pewno sięgnę po coś innego, coś co nie wymaga robienia kąpieli wodnej. Zazwyczaj wieczorem nie mam czasu albo zwyczajnie nie chcę mi się tego robić.

Dajcie znać co o tym myślicie i czy znacie działanie masła kakaowego na Waszą skórę?

Komentarze

  1. Poszukaj informacji o zmieszaniu roztopionego masla kakaowego z innym olejem (np. lnianym, sezamowym, oliwą z oliwek itd.) i wtedy, gdy zastygnie nie bedzie juz bryla, tylko bedzie sie topilo pod palcami :) Ja tak zrobilam i bylam bardzo zadowolona! A na jego wlasciwosci nie wplynelo to w zaden sposob na szczescie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za rade, na pewno poszukam informacji na ten temat ;)

      Usuń
  2. Masło kakaowe znam tylko jako krem do rąk z Ziaji :-) Cudny zapach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja miałam z tej serii olejek do opalania, tez go dobrze wspominam;)

      Usuń
  3. Mam masło kakaowe ale z Fitomedu. Pachnie obłędnie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje jak dla mnie pachnie ładnie, ale za mało intensywnie;/ coś czuje, że co sklep to inna jakość zapachu.

      Usuń
  4. Mam na nie ochotę ze względu na zapach :D Ogromną ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie probowalam, ale jestem ciekawa jak sie sprawdza:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ochotę je zjeść, jak na nie patrzę i czytam, że pachnie białą czekoladą... :D Proponuję je rozpuścić i wtedy, kiedy jest lekko ciepłe, zmieszać z dowolnym olejkiem lub wazeliną albo zwykłym balsamem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno spróbuje zmieszać je z olejem albo z wazeliną;)

      Usuń
  7. Ciekawi mnie to masło, ale jeszcze nie miałam okazji używać go w wersji surowej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że akurat w takiej formie Ci się trafiło. Ja kupiłam takie w drażetkach, dzięki temu mogę wziąć jeden kawałek, rozpuścić w dłoniach i nałożyć na skórę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdy je kupowałam to nie miałam pojęcia, że ono będzie takie twarde;/ a na blogach widziałam te drażetki i dziewczyny właśnie nie narzekały na ich twardość.

      Usuń
  9. też nie chciałoby mi się go podgrzewać, albo nie miałabym na to czasu ;(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty