Bananowe przysmaki

Uwielbiam banany! Nie jest może to mój owoc numer 1, ale jest to chyba jedyny owoc, który lubię również na ciepło. Ostatnio bardzo często jem go zarówno solo jak i łącząc z innymi składnikami. Moja koleżanka mówi, że banany tuczą, ale ja i tak nie mogę im się oprzeć. Dziś chciałam Wam podsunąć kilka pomysłów na szybkie i proste przysmaki z bananami, którymi sama się często zajadam.


Prawie wszystkie moje koktajle są robione na bazie bananów, które mają tak neutralny smak, że świetnie komponują się ze wszystkimi owocami i warzywami. Łagodzą smak bardziej wyrazistych składników, jak np. szpinaku. Takie koktajle staram się pić codziennie, ale w praktyce różnie to bywa. 


Bananów używam również do tostów/kanapek. Podobno Elvis Presley uwielbiał zapiekane tosty z masłem orzechowym i bananem. Sprawdziłam ten przepis i też mogę śmiało się pod nim podpisać. W zależności od tego na co mam ochotę lub co aktualnie mam w domu to smaruje tosta Nutellą lub właśnie masłem orzechowym, a na to kładę kilka plasterków banana. Smacznie, pożywnie i słodko;)


Czasami pokuszę się o coś bardziej czasochłonnego i upiekę babeczki lub chlebek bananowy. Jeszcze nie mam swojego sprawdzonego przepisu, ciągle szukam i próbuje.


Moim ostatnim odkryciem jest kawa bananowa! Pyszna i bardzo deserowa, a przy tym nie tak bardzo tucząca. Zaparzam kawę, dodaje mleka i wlewam wszystko do blendera. Do tego oczywiście dodaje na jedną porcje jednego banana. Można się tez pokusić o zrobienie piany z mleka i posypać ją np. cynamonem. Jak dla mnie niebo w gębie;)


Mam nadzieję, że skusicie się na któryś z moich bananowych przysmaków oraz podzielicie się swoimi pomysłami na banany;)

Wszystkie zdjęcia pochodzą z mojego Instagrama, na którego serdecznie zapraszam klik

 Atina.

Komentarze

  1. Ja z kolei bananów nie tknę w żadnej postaci. Moje dzieci uwielbiają, a ja za nic w świecie nie zjem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to mnie zaskoczyłaś, myślałam, że wszyscy lubią banany ;)

      Usuń
    2. Ja ich nigdy nie lubiłam, zresztą ja strasznie wybredna jestem co do owoców, ale bananów chyba najbardziej nie lubię. Co dziwne, chlebek bananowy zjem bez grymaszenia.

      Usuń
    3. To ja przeciwnie lubię chyba wszystkie owoce ;) tez mam czasem tak, że czegoś niby nie lubię, ale w konkretnej potrawie nie przeszkadza mi dany skladnik.

      Usuń
  2. ciekawa jestem bananowej kawy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty