Masło Shea Naturalna pielęgnacja od stóp do głów

Masło shea zwane również karite wykazuje ogromne działanie pielęgnacyjne: natłuszcza i nawilża. Dzięki niemu skóra jest gładka i miękka. Substancje zawarte w maśle karite przyspieszają gojenie się ran, podrażnień i stanów zapalnych poparzeń słonecznych. Jest naturalnym filtrem UV lecz o niskim współczynniku ok. 2-3. Nie alergizuje, może być stosowany na wszystkie partie skóry nawet te najbardziej wrażliwe. Można stosować do każdego rodzaju cery. Cera sucha zostanie wspaniale nawilżona i natłuszczona, masło karite tworzy delikatny film na skórze i chroni przed słońcem, mrozem, wiatrem. Chroni przed wysuszeniem, starzeniem i wspomaga utrzymanie wody w komórkach skóry. Masło karite działa także korzystnie na cerę tłustą, nie powoduje zaczopowania ujść mieszków włosowych. Działa łagodząco odżywczo. Przy cerze tłustej polecane do stosowania na noc. Pomocne jest także w niektórych chorobach skóry jak trądzik, łuszczyca i dermatozy. W Afryce jest używane bez domieszek jako maść przeciw rozstępom, oraz do pielęgnowania niemowlaków i starszych dzieci. Do masażu bolących mięśni, leczeniu reumatyzmu, podrażnień skóry. Masło jest też naturalną odżywką do włosów suchych, łamliwych, rozdwajających się. 


Moje masło jest  firmy e-fiore, ale nie musicie kupować tego konkretnego, chociaż za 50ml nierafinowanego karite pochodzącego z Ghany zapłaciłam 8,50zł i z tego co się orientuje to jest to dobra cena.

 Masło shea zawiera:: 
- naturalną allantoinę,
- prowitaminę A,
- witaminy F i E,
- nasycone i nienasycone kwasy tłuszczowe,
- woski.

Naturalne masło shea ma postać stałą czego ja akurat bardzo nie lubię. Jednak ze względu na jego świetne właściwości pielęgnacyjne jestem w stanie to przeboleć i pomęczyć się z jego roztapianiem w dłoniach. Masło świetnie nawilża, łagodzi podrażnienia, wygładza i odżywia na długo. Smaruje nim na noc całą twarz, okolice oczu, szyje, dłonie i paznokcie, stopy oraz włosy. Rano skóra świetnie wygląda, jest wypoczęta, nawilżona i odżywiona. Skóra pod oczami jest dużo gładsza niż zazwyczaj (na masło nakładam jeszcze krem pod oczy Fitomed /recenzja/). Z nakładaniem na twarz trzeba uważać i nie robić tego codziennie, bo masło może zapchać nam pory. U mnie najlepsza opcja to co drugi/trzeci dzień, ale pod oczy nakładam prawie codziennie.


Najbardziej jednak zaskoczyło mnie jego cudowne działanie na włosy! Już po pierwszej aplikacji widziałam zdecydowaną poprawę. Włosy stały się bardziej nawilżone, miękkie i o niebo lepiej podatne na układanie, a nałożyłam je dosłownie raz, tyle że na całą noc. Sama aplikacja jest niewygodna, trochę szarpałam włosy i porobiły mi się niezbyt urokliwe strąki - czego się jednak nie robi dla urody? Wbrew moim obawom z myciem nie było problemów. Włosy były pięknie odżywione, a przy tym sypkie, czyli takie jak lubię.

Także jak widzicie masło shea zadba o każdą część Waszego ciała oraz o włosy. Polecam taką naturalną pielęgnację, szczególnie teraz zimą!

Znacie działanie masła shea? 

Atina.

13 komentarzy :

  1. Ja mam masło shea z Najel, tez bardzo dobre:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ciekawe, z Najeml mam tylko mydełko, które czeka na swoją kolej ;)

      Usuń
  2. Coś dawno mnie tu nie było, blog wygląda rewelacyjnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie masło Shea świetnie poradziło sobie z pielęgnacją ciążowego brzuszka. Świetnie nawilża i odżywia skórę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o świetna rada dla przyszłych mam ;)

      Usuń
  4. Thank you for the very nice and interesting information, may be useful
    Cara Mudah Dan Aman Memutihkan Wajah

    OdpowiedzUsuń
  5. Cena bardzo dobra jak za takie masło, muszę się w nie zaopatrzyć!

    OdpowiedzUsuń
  6. je vous remercie de très bonnes informations, peut être utile pour nous tous
    Vitamin Alami Untuk Memutihkan Wajah Dan Tubuh

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubię komentarze i staram się na każdy odpowiadać:)
Dziękuje;*