The Ordinary Advanced Retinoid 2% Serum z 2% retinoidem

Advanced Retinoid 2% -  to preparat łączący w sobie dwie formuły aktywnych retinoidów o łącznym stężeniu 2%. Serum zmniejsza widoczne zmarszczki i linie mimiczne oraz naprawia zniszczenia posłoneczne, poprawia wygląd i elastyczność skóry.

Pojemność: 30ml
Cena: 46zł
Sklep: internet
Ważność: 12 miesięcy od otwarcia


Bardzo łagodne serum, które nadaję się chyba do każdego typu cery. Moja wrażliwa, skłonna do podrażnień i naczynkowa cera przyjęła je bardzo dobrze. Muszę zaznaczyć, że jest to mój pierwszy kosmetyk z retinoidem. Jestem zachwycona efektami i mam ochotę następnym razem sięgnąć po coś z większym stężeniem tego składnika aktywnego. 

Retinoid oprócz działania przeciwzmarszczkowego ma też wiele innych zalet, np. redukuje przebarwienia posłoneczne o czym przekonałam się na własnej skórze! Pod koniec wiosny na czole wyszło mi dosyć duże i ciemne przebarwienie, taka dosłownie brązowa plama. Podejrzewam, że to pierwsze słoneczne promienie się do tego przyczyniły. Nie chroniłam wtedy jeszcze skóry wysokim filtrem, myślałam, że teraz mi jeszcze nic nie grozi. Oj jak bardzo się wtedy myliłam. Całe wakacje próbowałam się pozbyć tej plamy. Jedynie co odrobinę ją rozjaśniło, to żel aloesowy. Po 2-3 tygodniach stosowania Advanced Retinoid 2% przebarwienie prawie zniknęło. Jest jeszcze widoczne, ale naprawdę minimalnie. Mam nadzieję, że z czasem zniknie całkowicie. 

Retinoid pomoże również na naczynka i cienie pod oczami. U siebie zauważyłam, że naczynka są zdecydowanie mniej widoczne, a skóra pod oczami gładsza i jaśniejsza. Dodatkowo cała skóra zyskała na gęstości, a pory są mniej widoczne. Retinoidy regulują też produkcję łoju, ale u siebie tego nie zauważyłam. Nadal błyszczę się jak choinka. Być może większe stężenie uporałoby się również z tym problemem.


Serum nakładam tylko wieczorem na całą twarz oraz pod oczy, po czym nakładam olejowe serum oraz krem na noc. Taka pielęgnacja naprawdę dobrze wpływa na kondycję mojej skóry. Trzeba pamiętać aby podczas kuracji retinoidami stosować kremy z wysoką ochroną przeciwsłoneczną. Nie wolno używać ich w trakcie ciąży!

Skład:
Aqua (Water), Glycerin, Ethyl Linoleate, Propanediol, Caprylic/Capric Triglyceride, Cetearyl Isononanoate, Bisabolol, Hydroxypinacolone Retinoate, Retinol, Tasmannia Lanceolata Fruit/Leaf Extract, Dimethyl Isosorbide, Inulin Lauryl Carbamate, Glyceryl Stearate, Ceteareth-12, Ceteareth-20, Cetearyl Alcohol, Carrageenan, Xanthan Gum, Acacia Senegal Gum, Cetyl Palmitate, Sucrose Laurate, Polysorbate 20, Behentrimonium Chloride, Potassium Citrate, Trisodium Ethylenediamine Disuccinate, Disodium EDTA, Dehydroacetic Acid, Benzoic Acid, Ethylhexylglycerin, Phenoxyethanol, Chlorphenesin.

Podsumowując jestem bardzo zadowolona z tego produktu. Na pewno będę jeszcze nieraz sięgać po retinoidy, tylko jak już wspomniałam chce zwiększyć dawkę, żeby efekty były jeszcze lepsze. Widziałam, że The Ordinary w swojej ofercie posiada serum z 5% retinoidem w skwalenie i to właśnie tę wersję będę chciała w najbliższym czasie zakupić. 

Znacie kosmetyki The Ordinary? Stosujecie retinoidy?

Atina.


Komentarze

  1. Brzmi naprawdę przyjemnie, ja jeszcze po tego typu serum nie sięgałam

    OdpowiedzUsuń
  2. też go obecnie używam i jestem bardzo zadowolona, marka The Ordinary posiada dużo innych ciekawych produktów, na które mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja teraz używam Retinoid 5% w skwalenie z którego jestem jeszcze bardziej zadowolona. Niedługo o nim napisze na blogu ;) The Ordinary ma mnóstwo ciekawych buteleczek ;d to naprawdę wciąga!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty