Naturalny dezodorant DIY pachnący paczulą

Jako, że moje poszukiwania naturalnego dezodorantu zakończyły się fiaskiem klik, to postanowiłam zrobić swoje własne deo. Poszło mi gładko i początkowo byłam z niego bardzo zadowolona. Myślałam, że wreszcie to jest to! Niestety po miesiącu okazało się, że dezodorant nie radzi sobie w ekstremalnych warunkach typu stres i gorące pomieszczenie. Ale, ale w normalnych warunkach, nawet podczas wysiłku, ale w normalnej temperaturze było naprawdę dobrze. Początkowo co chwila sprawdzałam czy wszystko jest ok. W końcu zapomniałam o kontroli i któregoś dnia byłam zaskoczona, tym, że jednak dezodorant nie podołał. Szkoda, bo taki produkt jest zdrowy i dba o delikatną skórę pach. Za jakiś czas zrobię go ponownie, ale ulepszę formułę;) Na pewno dam Wam znać co z tego wynikło.


Tymczasem podaje przepis na mój dezodorant, abyście mogły zobaczyć jaka receptura nie do końca się sprawdziła.

Składniki:
- 3 łyżeczki oleju kokosowego
- 1 łyżeczka masła shea
- pół łyżeczki wosku pszczelego
- 3 łyżeczki sody oczyszczonej
- 2 łyżeczki glinki białej
- 3 krople witaminy E
- 15 kropli olejku eterycznego paczula

Olej, masło i wosk rozpuściłam w kąpieli wodnej. Po chwili dodałam do nich resztę składników, wszystko wymieszałam i przelałam do pudełka plastikowego. Lepsze będzie szklane i następnym razem na pewno takowe użyje. Planuje też dodać olejek z drzewa herbacianego i być może pokombinować coś z proporcjami.
Dezodorant jest twardy i nakładam go palcami. Nie przeszkadza mi to zbytnio, ale wygodniej byłoby mieć go w sztyfcie. 
Przy okazji chciałam wspomnieć o olejku z paczuli, który ma cudowny zapach! Bardzo perfumeryjny. Pobudza i dodaje energii. Moim zdaniem jest bardzo kobiecy. Podobno reguluje pracę gruczołów łojowych i potowych, więc to był dobry wybór z mojej strony. 

Robiłyście kiedyś dezodorant? Jaki był Wasz przepis i czy kosmetyk działał tak jak powinien? 

Atina.

Komentarze

  1. Pierwsze słyszę żeby robić dezodorant :D Ciekawy post! :D Chętnie spróbuję :)

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię od lat, świetny przepis

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jakoś boję się tworzyć takie rzeczy sama... ale widzę, że sporo osób robi swój dezodorant.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie miałam pojęcia, że samemu można zrobić dezodorant :D

    OdpowiedzUsuń
  5. MONIKA R. koniecznie daj znać jak Ci wyszedł i czy się sprawdza?

    POLA a podzielisz się swoim przepisem?

    MADELINE89 nie ma czego się bać :) zacznij od czegoś łatwego, np. od soli kąpielowej

    LENA można, można ;)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Możliwe że wypróbuję, bo wydaje się nietrudne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. LENA rzeczywiście jest to bardzo łatwy kosmetyk w wykonaniu, powodzenia;)

    OdpowiedzUsuń
  8. RENATA cieszę się, że Ci się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o czymś takim. Brzmi super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. KAMILKA :)

    ELWIRA może spróbujesz zrobić swój własny ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe rozwiązanie! Muszę koniecznie spróbować poużywać takiego naturalnego dezodorantu ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty