Jak stosuje olejki eteryczne? Mandarynkowy, eukaliptusowy i lawendowy.

Przyszła pora podzielić się z Wami moim nie tak dawnym odkryciem, jakim są olejki eteryczne. Parę lat temu myślałam, że olejki służą tylko do aromatoterapii poprzez kominki zapachowe. Nie potrafiłam też rozróżnić tych naturalnych od sztucznych. Dziś już wiem, że warto zaopatrywać się w te 100% naturalne oraz że olejek nawet naturalny może być różnej jakości. Od siebie polecam szukać w TKMaxx'ie, tam zawsze znajdzie się coś ciekawego ;)


Mandarynka Potions&Possibilities

Cytrusowe zapachy uwielbiam i zawsze staram się mieć chociaż jeden na stanie. Mandarynka mnie uspokaja i odstresowuje. Lubię ją dodawać do wieczornej porcji olejku do demakijażu i wykonać sobie przeciwzmarszczkowy masaż. Dzięki temu wzmacniam działanie oleju, a sam masaż staje się dużo przyjemniejszy. Mandarynka ujędrnia, rozjaśnia przebarwienia i ułatwia zasypianie.

Eukaliptus ECO Aroma

Olejkiem eukaliptusowym opatruje rany oraz robie inhalacje przy chorobach układu oddechowego. Dodaje go zarówno do wodnych parówek, jak i po prostu skraplam nim poduszkę przed snem. Ta druga metoda jest szybsza i zdecydowanie wygodniejsza. Świetnym rozwiązaniem będzie też gorąca kąpiel z dodatkiem kilku kropel olejku. 

W moim domu mam też zawsze olejek lawendowy, który służy mi do masażu twarzy, do skraplania poduszki dla lepszego snu oraz do domowego płynu, np. do mycia szafek kuchennych. Często też tworze mieszanki różnych olejków do odstraszania komarów, kleszczy oraz innych insektów, np. mszyc w ogródku. Dzięki olejkom eterycznym kupuje dużo mniej leków i chemii. Polecam Wam spróbować cudownej mocy natury zawartej w tych małych buteleczkach. 

Stosujecie olejki eteryczne? Który jest Waszym ulubionym?

Atina.

Komentarze

  1. Nie stosuję olejków eterycznych, ale ten mandarynkowy z chęcią bym wypróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam ten olejek mandarynkowy i trochę przeszkadzał mi zapach - zbyt intensywny. Zastanowię się nad zakupem eukaliptusowego jeżeli go polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A miałaś tej konkretnej firmy? Bo dla mnie nie był tak bardzo intensywny. Nawet wolałabym, żeby był mocniejszy! Eukaliptusowy przydaje się głównie przy przeziębieniach i odkażaniu ran. W takim zastosowaniu bardzo go polecam 😉

      Usuń
  3. Ja polubiłam ostatnio eukaliptusowy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty