Pies na promie do Szwecji

Hej! Dziś postanowiłam się z Wami podzielić moją wiedzą na temat podróży z psem do Szwecji. Sama przed wyjazdem szukałam takich informacji i uważam, że temat nie został wyczerpany. Moje doświadczenia pochodzą z trasy Świnoujście - Trelleborg oraz Trelleborg - Świnoujście liniami TT-Line. Z tego, co się orientuje, to rejsy z Gdańska mogą zupełnie inaczej wyglądać. 

Najważniejsze co trzeba zrobić to skompletować dokumenty dla psa! Przede wszystkim pies musi być oznakowany mikrochipem lub tatuażem, mieć paszport, aktualne szczepienie przeciwko wściekliźnie oraz powinien zostać przebadany i odrobaczony nie wcześniej niż 24 godziny, oraz nie później niż 120 godzin przed planowanym wyjazdem. Te godziny mnie stresowały, bo nasza podróż miała format luźnej wyprawy busem przerobionym na kampera. Wiecie nocleg tu, nocleg tam ;) Na szczęście nikt tych godzin tak dokładnie nie sprawdzał, więc następnym razem nie będzie już takiej nerwówki. 

Psa nigdzie nie zgłaszałam. Kupując bilet, zaznaczyłam, że podróżuje z psem i to w zupełności wystarczyło. Koszt biletu dla psa to 80 zł w jedną stronę. 

Na promie zaskoczyła mnie duża ilość psów! O dziwo wszystkie pieski były grzeczne i dobrze znosiły rejs. Moja Malta przespała całą trasę ;) Warto mieć ze sobą krótką smycz oraz kaganiec dla psów, którym zdarza się być mniej przyjaznymi. Dodatkowo woda plus miska i kocyk lub legowisko. Jedzenie, jeśli w czasie rejsu wypada pora karmienia. 

Z psem nie wolno wchodzić do restauracji ani kawiarni. Podłoga w większości miejsc jest wyłożona wykładziną, więc pieski leżą sobie w miarę w komfortowych warunkach. Ja zabrałam Malcie kocyk, żeby miała i wygodniej i żeby czuła się bardziej jak w domu ;)

Na duży plus zasługuje toaleta dla psów znajdująca się na zewnętrznym pokładzie. Trochę żwirku, kawałek drzewa i wszyscy zadowoleni. Niestety takie wygody były na promie o nazwie Huckleberry Finn, w drodze powrotnej trafił nam się Peter Pan i tam nie było już takiego miejsca. Warto więc wybrać wersje promu z psią toaletą. Uważajcie też na godziny rejsu. Niektóre trwają dłużej niż 6 godzin! 

Jest jeszcze opcja wzięcia prywatnej kabiny dla siebie i psa. Ta opcja wydaję się najlepsza, ale wiadomo to też dodatkowy koszt około 170-200 zł. 

A tak w ogóle, to Szwecja jest super kierunkiem na wakacje z psem! Latem temperatury są sporo niższe niż u nas. Podczas mojego trzytygodniowego pobytu temperatury wahały się między 22-25 stopni Celsjusza. Dużo pięknych rezerwatów przyrody, które można odwiedzać wraz z czworonogami. Ogromna przestrzeń, zero tłumów oraz zróżnicowane tereny. 

Ja jestem pod ogromnym wrażeniem Szwecji i myślę, że jeszcze kiedyś tam wrócę. Kraj ten odkryłam dzięki psu! W planach były Włochy, ale ze względu na wysokie temperatury w ostatniej chwili zdecydowałam się na zmianę kierunku i wylądowałam w Szwecji. 

Ciekawa jestem czy byłyście kiedyś w Szwecji? Czy podoba Wam się ten kraj, oraz czy jeździcie na wakacje z Waszymi czworonożnymi przyjaciółmi? 

atina.naturalnie

Komentarze

  1. Super to wszystko odpisałaś, czyli podróż z psem nie taka zła. Widać że dbają o komfort zwierząt, zwłaszcza ten pierwszy prom z toaletą super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki 😘 Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z tego postu przed podróżą do Szwecji 🇸🇪

      Usuń
  2. A niech piesio również ma wakacje! Fajny pomysł na wpis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 🙂 Piesio uwielbia być z nami, więc na wakacje też jeździ, a nawet jak widać pływa 😁😉

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty