Filmy, które polecam cz.I

Lubie oglądać różne filmy, ale najbardziej chyba dramaty i thrillery. Poniżej znajdziecie listę filmów (kolejność przypadkowa), które w jakiś tam sposób wywarły na mnie wrażenie i pozostały w mojej pamięci.

1. Czarny łabędź
reż. Darren Aronofsky
dramat psychologiczny


Nina (Natalie Portman) jest baleriną w jednym z najlepszych zespołów baletowych w Nowym Jorku. Panuje tam zimne wyrachowanie. Baletnice zrobią wszystko, by zepchnąć w dół dziewczynę, która tylko stanie o stopień wyżej niż one. Zbliża się kres kariery Beth i rozpoczyna się polowanie na jej miejsce w "Jeziorze Łabędzim". Główną rolą jest postać Odett, królowej łabędzi. Rola ta jest trudna, bo balerina będzie musiała grać zarówno słodkiego "Białego Łabędzia", jak i mrocznego "Czarnego Łabędzia". Oczywiście Nina pretenduje do roli tego pierwszego, ale czy będzie umiała pokazać pazurki i zostać "Czarnym Łabędziem"? Czas płynie, a Nina desperacko próbuje odnaleźć swoją ciemną stronę. Wtedy zauważa w zespole dziewczynę wyglądającą jak ona. Za każdym razem, kiedy próbuje do niej podejść, dziewczyna odwraca się. W końcu spotyka ją po próbie. Ma na imię Lilly (Mila Kunis) i wygląda jak Nina. Nie jest jednak jej wierną kopią.

2. Wszystko gra
reż. Woody Allen
dramat, thriller, romans
Chris, młody Irlandczyk dostaje pracę w prestiżowym klubie tenisowym w Londynie. Tam poznaje Toma, syna bogatych rodziców, oraz jego siostrę Chloe. Dzięki miłości do opery oraz wrodzonej inteligencji wkrada się w łaski całej rodziny. Kiedy przyjeżdża na weekend do ich wiejskiej posiadłości poznaje narzeczoną Toma - Nolę, amerykankę, która postanowiła przyjechać do Londynu, aby studiować aktorstwo i zrobić karierę.... Pomimo że Chris zaczyna romansować z Chloe, nie może oderwać oczu od Noly. Nawet po ślubie z Chloe....

3. Dom Zły
reż. Wojciech Smarzowski
dramat, kryminał


Pewnej deszczowej nocy Edward Środoń (Arkadiusz Jakubik) pojawia się przypadkowo w domu małżeństwa Dziabasów (Kinga Preis i Marian Dziędziel). Początkowa nieufność gospodarzy ustępuje miejsca tradycyjnej polskiej gościnności. Przybysz nie przypuszcza nawet, jak bardzo to spotkanie odmieni jego życie. Po kilku latach, w tym samym domu ekipa śledcza rozpoczyna dochodzenie. W progu ponownie staje Edward Środoń. Tym razem jego wizyta nie jest przypadkowa – ma pomóc w rekonstrukcji tajemniczych zdarzeń sprzed czterech lat. Prowadzący śledztwo porucznik Mróz (Bartłomiej Topa) odkrywa, że rozwiązanie zagadki może być niebezpieczne nie tylko dla podejrzanego. Rozpoczyna się dramatyczny wyścig z czasem. Porucznik zostanie wciągnięty w niebezpieczną grę, której stawką jest odkrycie przerażającej prawdy, na ujawnieniu której nie wszystkim jednak zależy. Prawda? Nie ma takiej…

4. Hej, Skarbie 
reż. Lee Daniels
dramat


Życie szesnastoletniej Clareece "Precious" Jones (Gabourey Sidibe) z Harlemu jest odzwierciedleniem najgorszej patologii istniejącej w enklawach biedy amerykańskiej społeczności. Dziewczyna jest chorobliwie otyłą analfabetką, żyje z zasiłku, a na domiar złego, już po raz drugi zachodzi w ciąże z własnym ojcem. W tej trudnej sytuacji nie znajduje oparcia nawet w matce (Mo'Nique), która terroryzuje ją na każdym kroku, ograniczając w ten sposób możliwości rozwoju. Dopiero, kiedy pójdzie do specjalnej szkoły dla kobiet w trudnej sytuacji przekona się, że są ludzie, którzy wyciągną do niej pomocna dłoń, nauczycielka, psychoterapeutka, lekarz czy koleżanki z zajęć. Precious, pomimo tragicznej sytuacji, zacznie zmieniać swoje życie

5. Skóra w której żyje
reż. Pedro Almodówar
dramat, thriller


 Najnowszy film Pedro Almodóvara, niekwestionowanego mistrza współczesnego kina. Po raz pierwszy w swojej karierze twórca "Wszystko o mojej matce" sięgnął po materiał literacki i przygotował scenariusz na podstawie powieści "Tarantula" Thierry'ego Jonqueta. Książka opowiada o chirurgu plastycznym, który trzyma w zamknięciu w swoim mieszkaniu piękną Ewę. Kim jest tajemnicza kobieta? Jakie stosunki łączą ją z lekarzem? Prawda okaże się bardziej szokująca niż najśmielsze przypuszczenia. O "Tarantuli" krytycy pisali, że to Markiz de Sade i Jean-Paul Sartre w jednym, więc thriller "Skóra, w której żyję" na jej podstawie, ma szansę stać się jednym z najbardziej szokujących filmów w dorobku Almodóvara.

6. Zanim odejdą wody
reż. Todd Phillips
komedia


 Peter Highman (Robert Downey Jr.) po raz pierwszy ma zostać ojcem - jego żona ma urodzić dziecko już za pięć dni. Peter pragnie towarzyszyć jej podczas porodu. Jego plany legną w gruzach, kiedy przypadkiem spotka początkującego aktora - Ethana Tremblayego (Zach Galifianakis), który nakłania go do towarzyszenia w podróży samochodem. Podróż okazuje się wyprawą w odległe rejony kraju, podczas której zniszczonych zostanie wiele samochodów i… przyjaźni.


Opisy i zdjęcia pochodzą ze strony  
www.filmweb.pl

Oglądałyście?


Komentarze

  1. Oglądałam połowe z tych filmów i również bardzo mi się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie "Czarny Łabędź" to troszeczkę przereklamowane kino.
    "Dom zły" genialny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi Czarny Łabędź zapadł w pamięci głównie dzięki makijażowi;)

      Usuń
  3. Już od dawna zabieram się do obejrzenia Czarnego Łabędzia ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Czarny Łabędź bardzo mi się spodobał ;)
    A wszystko gra mam chęć obejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czarny Łabędź i Zanim odejdą wody tyle z Twojej listy widziałam, ale oba również gorąco polecam! A Dom zły mnie bardzo ciekawi, chyba będzie trzeba nadrobić zaległości, hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam prawie wszystkie, Czarny Łabędź jak dla mnie przerost formy nad treścią, poprzedni Aronofskiego znacznie lepszy. Wszystko gra jak dla mnie genialny, choć Rhys Myers to dupa nie aktor. Od lat omijam polskie kino, roszczeniowe, rozliczeniowe, rozpamiętujące, więc i Dom zły nie dla mnie. Precious to film wybitny, zrobił na mnie przeogromne wrażenie a od debiutującej Sidibe mogą się uczyć wszystkie doceniane etc. Jak chociażby Halle "ta od tłuczenia orzechów" Berry, w końcu ma oskara... The skin - Almodovar się skończył, o. Zanim odejdą wody - moim zdaniem flaki z olejem, nieśmieszne i nadzwyczaj prostolinijne by nie rzec prostackie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli chodzi o Zanim odejdą wody to zgodzę się, że jest prostolinijny, ale czasem potrzeba i takich filmów:)

      Usuń
  7. Czarny Łabędź - świetny :D
    Skóra, w której żyję - obejrzę na pewno ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam Czarnego Łabędzia i Zanim Odejdą Wody, mam zamiar obejrzeć jeszcze Wszystko Gra ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Czarny Łabędź " to jeden z moich ulubionych filmów. :)
    A "Skórę..." miałam obejrzeć, ale jakoś zapomniałam. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. ja jestem wielką fanką filmów D. Aronofsky'ego
    ten od 'Czarnego łabędzia', obejrzyj też inne jego filmy, wszystkie genialne ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tych filmów oglądałam tylko Czarnego łabędzia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to może skusisz się na którąś z pozostałych propozycji?

      Usuń
  12. uwielbiam dramaty psychologiczne, oglądałam 1 i 2,"Skórę" czytałam, a Dom Zły jest na mojej liście filmow do obejrzenia
    bardzo fajny wpis, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. 1,5 i 6 to moje ulubione filmy! Często do nich wracam, zawsze wzbudzają we mnie skrajne emocje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja rzadko oglądam dwa razy ten sam film, musi mi się bardzo podobać, żebym obejrzał go drugi raz;)

      Usuń
  14. Oglądałam Czarnego Łabędzia, ale chyba nie dla mnie tak przygnębiające filmy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tych wszystkich widziałam tylko "Czarnego Łabędzia" i uważam, że jest świetny :) Na pewno obejrzę resztę w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Widziałam tylko ostatni film, bo lubię takie postrzelone komedie ;)) W ogóle to słaba ze mnie kinomaniaczka...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty