Filmy, które polecam cz.I
Lubie oglądać różne filmy, ale najbardziej chyba dramaty i thrillery. Poniżej znajdziecie listę filmów (kolejność przypadkowa), które w jakiś tam sposób wywarły na mnie wrażenie i pozostały w mojej pamięci.
1. Czarny łabędź
reż. Darren Aronofsky
dramat psychologiczny
Nina (Natalie
Portman) jest baleriną w jednym z najlepszych zespołów baletowych w
Nowym Jorku. Panuje tam zimne wyrachowanie. Baletnice zrobią wszystko,
by zepchnąć w dół dziewczynę, która tylko stanie o stopień wyżej niż
one. Zbliża się kres kariery Beth i rozpoczyna się polowanie na jej
miejsce w "Jeziorze Łabędzim". Główną rolą jest postać Odett, królowej
łabędzi. Rola ta jest trudna, bo balerina będzie musiała grać zarówno
słodkiego "Białego Łabędzia", jak i mrocznego "Czarnego Łabędzia".
Oczywiście Nina pretenduje do roli tego pierwszego, ale czy będzie
umiała pokazać pazurki i zostać "Czarnym Łabędziem"? Czas płynie, a Nina
desperacko próbuje odnaleźć swoją ciemną stronę. Wtedy zauważa w
zespole dziewczynę wyglądającą jak ona. Za każdym razem, kiedy próbuje
do niej podejść, dziewczyna odwraca się. W końcu spotyka ją po próbie.
Ma na imię Lilly (Mila Kunis) i wygląda jak Nina. Nie jest jednak jej
wierną kopią.
2. Wszystko gra
reż. Woody Allen
dramat, thriller, romans
Chris, młody Irlandczyk
dostaje pracę w prestiżowym klubie tenisowym w Londynie. Tam poznaje
Toma, syna bogatych rodziców, oraz jego siostrę Chloe. Dzięki miłości do
opery oraz wrodzonej inteligencji wkrada się w łaski całej rodziny.
Kiedy przyjeżdża na weekend do ich wiejskiej posiadłości poznaje
narzeczoną Toma - Nolę, amerykankę, która postanowiła przyjechać do
Londynu, aby studiować aktorstwo i zrobić karierę.... Pomimo że Chris
zaczyna romansować z Chloe, nie może oderwać oczu od Noly. Nawet po
ślubie z Chloe....
3. Dom Zły
reż. Wojciech Smarzowski
dramat, kryminał
Pewnej
deszczowej nocy Edward Środoń (Arkadiusz Jakubik) pojawia się
przypadkowo w domu małżeństwa Dziabasów (Kinga Preis i Marian
Dziędziel). Początkowa nieufność gospodarzy ustępuje miejsca tradycyjnej
polskiej gościnności. Przybysz nie przypuszcza nawet, jak bardzo to
spotkanie odmieni jego życie. Po kilku latach, w tym samym domu ekipa
śledcza rozpoczyna dochodzenie. W progu ponownie staje Edward Środoń.
Tym razem jego wizyta nie jest przypadkowa – ma pomóc w rekonstrukcji
tajemniczych zdarzeń sprzed czterech lat.
Prowadzący śledztwo porucznik Mróz (Bartłomiej Topa) odkrywa, że
rozwiązanie zagadki może być niebezpieczne nie tylko dla podejrzanego.
Rozpoczyna się dramatyczny wyścig z czasem. Porucznik zostanie
wciągnięty w niebezpieczną grę, której stawką jest odkrycie
przerażającej prawdy, na ujawnieniu której nie wszystkim jednak zależy.
Prawda? Nie ma takiej…
4. Hej, Skarbie
reż. Lee Daniels
dramat
Życie
szesnastoletniej Clareece "Precious" Jones (Gabourey Sidibe) z Harlemu
jest odzwierciedleniem najgorszej patologii istniejącej w enklawach
biedy amerykańskiej społeczności. Dziewczyna jest chorobliwie otyłą
analfabetką, żyje z zasiłku, a na domiar złego, już po raz drugi
zachodzi w ciąże z własnym ojcem. W tej trudnej sytuacji nie znajduje
oparcia nawet w matce (Mo'Nique), która terroryzuje ją na każdym kroku,
ograniczając w ten sposób możliwości rozwoju. Dopiero, kiedy pójdzie do
specjalnej szkoły dla kobiet w trudnej sytuacji przekona się, że są
ludzie, którzy wyciągną do niej pomocna dłoń, nauczycielka,
psychoterapeutka, lekarz czy koleżanki z zajęć. Precious, pomimo
tragicznej sytuacji, zacznie zmieniać swoje życie
5. Skóra w której żyje
reż. Pedro Almodówar
dramat, thriller
Najnowszy
film Pedro Almodóvara, niekwestionowanego mistrza współczesnego kina. Po
raz pierwszy w swojej karierze twórca "Wszystko o mojej matce" sięgnął
po materiał literacki i przygotował scenariusz na podstawie powieści
"Tarantula" Thierry'ego Jonqueta. Książka opowiada o chirurgu
plastycznym, który trzyma w zamknięciu w swoim mieszkaniu piękną Ewę.
Kim jest tajemnicza kobieta? Jakie stosunki łączą ją z lekarzem? Prawda
okaże się bardziej szokująca niż najśmielsze przypuszczenia. O
"Tarantuli" krytycy pisali, że to Markiz de Sade i Jean-Paul Sartre w
jednym, więc thriller "Skóra, w której żyję" na jej podstawie, ma szansę
stać się jednym z najbardziej szokujących filmów w dorobku Almodóvara.
6. Zanim odejdą wody
reż. Todd Phillips
komedia
Peter Highman (Robert
Downey Jr.) po raz pierwszy ma zostać ojcem - jego żona ma urodzić
dziecko już za pięć dni. Peter pragnie towarzyszyć jej podczas porodu.
Jego plany legną w gruzach, kiedy przypadkiem spotka początkującego
aktora - Ethana Tremblayego (Zach Galifianakis), który nakłania go do
towarzyszenia w podróży samochodem. Podróż okazuje się wyprawą w odległe
rejony kraju, podczas której zniszczonych zostanie wiele samochodów i…
przyjaźni.
Opisy i zdjęcia pochodzą ze strony
Oglądałam połowe z tych filmów i również bardzo mi się podobały :)
OdpowiedzUsuń:)
UsuńDla mnie "Czarny Łabędź" to troszeczkę przereklamowane kino.
OdpowiedzUsuń"Dom zły" genialny!
mi Czarny Łabędź zapadł w pamięci głównie dzięki makijażowi;)
UsuńJuż od dawna zabieram się do obejrzenia Czarnego Łabędzia ; )
OdpowiedzUsuńznam to;)
UsuńCzarny Łabędź bardzo mi się spodobał ;)
OdpowiedzUsuńA wszystko gra mam chęć obejrzeć ;)
Wszystko gra oglądałam dwa razy;)
UsuńCzarny Łabędź i Zanim odejdą wody tyle z Twojej listy widziałam, ale oba również gorąco polecam! A Dom zły mnie bardzo ciekawi, chyba będzie trzeba nadrobić zaległości, hehe :)
OdpowiedzUsuńDom zły wywarł na mnie chyba największe wrażenie;)
UsuńOglądałam prawie wszystkie, Czarny Łabędź jak dla mnie przerost formy nad treścią, poprzedni Aronofskiego znacznie lepszy. Wszystko gra jak dla mnie genialny, choć Rhys Myers to dupa nie aktor. Od lat omijam polskie kino, roszczeniowe, rozliczeniowe, rozpamiętujące, więc i Dom zły nie dla mnie. Precious to film wybitny, zrobił na mnie przeogromne wrażenie a od debiutującej Sidibe mogą się uczyć wszystkie doceniane etc. Jak chociażby Halle "ta od tłuczenia orzechów" Berry, w końcu ma oskara... The skin - Almodovar się skończył, o. Zanim odejdą wody - moim zdaniem flaki z olejem, nieśmieszne i nadzwyczaj prostolinijne by nie rzec prostackie.
OdpowiedzUsuńjeśli chodzi o Zanim odejdą wody to zgodzę się, że jest prostolinijny, ale czasem potrzeba i takich filmów:)
UsuńCzarny Łabędź - świetny :D
OdpowiedzUsuńSkóra, w której żyję - obejrzę na pewno ! :)
Oglądałam Czarnego Łabędzia i Zanim Odejdą Wody, mam zamiar obejrzeć jeszcze Wszystko Gra ;)
OdpowiedzUsuń:)
Usuń"Czarny Łabędź " to jeden z moich ulubionych filmów. :)
OdpowiedzUsuńA "Skórę..." miałam obejrzeć, ale jakoś zapomniałam. :D
to ja Ci teraz przypominam;)
Usuńja jestem wielką fanką filmów D. Aronofsky'ego
OdpowiedzUsuńten od 'Czarnego łabędzia', obejrzyj też inne jego filmy, wszystkie genialne ;)
oglądałam jeszcze Requiem dla snu ;)
UsuńZ tych filmów oglądałam tylko Czarnego łabędzia :)
OdpowiedzUsuńto może skusisz się na którąś z pozostałych propozycji?
Usuńuwielbiam dramaty psychologiczne, oglądałam 1 i 2,"Skórę" czytałam, a Dom Zły jest na mojej liście filmow do obejrzenia
OdpowiedzUsuńbardzo fajny wpis, pozdrawiam
1,5 i 6 to moje ulubione filmy! Często do nich wracam, zawsze wzbudzają we mnie skrajne emocje.
OdpowiedzUsuńja rzadko oglądam dwa razy ten sam film, musi mi się bardzo podobać, żebym obejrzał go drugi raz;)
UsuńOglądałam Czarnego Łabędzia, ale chyba nie dla mnie tak przygnębiające filmy.
OdpowiedzUsuńnic na silę;)
UsuńZ tych wszystkich widziałam tylko "Czarnego Łabędzia" i uważam, że jest świetny :) Na pewno obejrzę resztę w wolnej chwili :)
OdpowiedzUsuńfajnie, daj znać czy Ci się podobały;)
UsuńWidziałam tylko ostatni film, bo lubię takie postrzelone komedie ;)) W ogóle to słaba ze mnie kinomaniaczka...
OdpowiedzUsuńmożesz jeszcze nadrobić;)
Usuń