Filmy, które polecam cz.II
Pogoda coraz bardziej zachęca do zostania w domu i obejrzenia ciekawego filmu;)
Link do cz.I
Link do cz.I
1. Alicja w Krainie Czarów
reż. Tim Burton
familijny, fantasy, przygodowy
(2010)
Kiedy Alicja była małą dziewczynką, pobiegła za Białym Królikiem, wpadła do jego nory i niespodziewanie znalazła się fantastycznym i nieco dziwacznym świecie, gdzie żyją bajkowe stwory, mówiące zwierzęta i śpiewające kwiaty, a mieszkańcy obchodzą nie-urodziny. Teraz Alicja ma już 19 lat i powraca do tej niezwykłej krainy, by ponownie spotkać dawnych znajomych. Tim Burton ("Edward nożycoręki", "Batman") podjął się zaczarowania świata doskonale znanego z dwóch książek Lewisa Carrolla – „Alicja w Krainie Czarów” oraz „Alicja po drugiej stronie lustra”. Scenariusz do tej fantastycznej produkcji stworzyła Linda Woolverton, która stoi za sukcesem „Króla lwa”. W tytułowej roli wystąpi młoda australijska aktorka polskiego pochodzenia – Mia Wasikowska, Natomiast w postać Zwariowanego Kapelusznika wcieli się Johnny Depp.
2. Dziewczyna z tatuażem
reż. David Fincher
kryminał, thriller
(2011)
Film zrealizowany na podstawie bestsellerowej książki. Mikael Blomkvist, znany dziennikarz oskarżony o zniesławienie, otrzymuje nietypowe zlecenie od właściciela koncernu przemysłowego, Henrika Vangera. Ma zbadać sprawę tajemniczego zaginięcia 16-letniej Harriet Vanger, które miało miejsce w latach 60-tych. Blomkvist nie wie, że każdy jego krok jest śledzony przez niezwykle inteligentną hakerkę, Lisbeth Salander, która wykonuje to na prośbę Vangera. Śledztwo z czasem zaczyna odkrywać krwawą i niebezpieczną historię rodziny Vanger.
3. Musimy porozmawiać o Kevinie
reż. Lynne Ramsay
dramat, thriller
(2011)
Tytułowy Kevin to demoniczny nastolatek, który świadomie manipuluje swoim otoczeniem, nie uznaje żadnych zasad i z prowokującym uśmiechem mówi: "Wstajesz rano i oglądasz telewizję, jedziesz samochodem i słuchasz radia. Chodzisz do swojej nudnej pracy albo nudnej szkoły, ale o tym nie mówią w głównym wydaniu wiadomości. Doszło do tego, że nawet ludzie z telewizji często oglądają telewizję. Na co oni wszyscy tak patrzą? Właśnie na takich jak ja...". Magnetyczna Tilda Swinton i demoniczny Ezra Miller w thrillerze obnażającym najmroczniejsze zakamarki ludzkiej duszy, który prowokuje, pociąga i nie daje o sobie zapomnieć.
4. Chwała dziwkom
reż. Michael Glawogger
dokumentalny
(2011)
Trzy kraje, trzy języki, trzy religie i jedna, najstarsza profesja świata – prostytucja. W Tajlandii prostytutki czekają na klientów za szklanymi weneckimi lustrami, w których zalotnie przeglądają się, nie widząc kto je ogląda. Mizdrzą się, jakby brały udział w konkursie na miss prostytutek. W Bangladeszu mężczyźni udają się do brudnych slumsów, gdzie tanie kobiety lekkich obyczajów realizują ich seksualne marzenia. Z kolei w Meksyku dziwki modlą się do Świętej Pani Śmierci, aby ta uchroniła je od nieszczęść i zguby. "Chwała dziwkom" to trzecia (po "Megacities" i "Śmierci człowieka pracy") część filmowej trylogii Michaela Glawoggera, w której reżyser zgłębia tajniki „najstarszego zawodu świata”. Film ilustruje znakomita ścieżka dźwiękowa z utworami m.in. PJ Harvey, Tricky’ego, CocoRosie oraz Antony & The Johnsons.
5. Wściekłe psy
reż. Quentin Tarantino
thriller, gangsterski
(1992)
Po nieudanym napadzie na sklep jubilerski kilku jego uczestników spotyka się w opuszczonym magazynie, by ustalić, kto zdradził policji ich plan. Wściekłe psy to nie znający się wzajemnie, najemni gangsterzy o "kolorowych" pseudonimach. Ich zleceniodawcami są Joe Cabot i jego syn Eddie. Prowadzone przez nich wewnętrzne śledztwo polega na rzucaniu wymyślnych przekleństw, wzajemnym oskarżaniu i torturowaniu porwanego policjanta.
6. Samotne serca
reż. Todd Robinson
kryminał
(2006)
Scenariusz filmu powstał w oparciu o prawdziwe wydarzenia z lat 40-tych XX wieku. Pielęgniarka Martha Beck (Salma Hayek) i jej kochanek Raymond Fernandez (Jared Leto), znani jako "zabójcy samotnych serc", podróżują po USA, mordując po drodze kilkanaście kobiet, które odpowiedziały na ich ogłoszenia matrymonialne. Martha udaje siostrę Raymonda, a kiedy ten zdobywa zaufanie samotnych wdów, wspólnie mordują je i okradają. Dwaj detektywi, z Nowego Jorku, Elmer C. Robinson (John Travolta) i Karol Hildebrandt (James Gandolfini) rozpoczynają śledztwo. Szybko orientują się, że mają do czynienia z seryjnymi mordercami. Elmer ma dodatkowe osobiste powody, żeby za punkt honoru postawić sobie pojmanie morderców.
Oglądałyście?
A może Wy mi polecicie jakiś film?
reż. Tim Burton
familijny, fantasy, przygodowy
(2010)
Kiedy Alicja była małą dziewczynką, pobiegła za Białym Królikiem, wpadła do jego nory i niespodziewanie znalazła się fantastycznym i nieco dziwacznym świecie, gdzie żyją bajkowe stwory, mówiące zwierzęta i śpiewające kwiaty, a mieszkańcy obchodzą nie-urodziny. Teraz Alicja ma już 19 lat i powraca do tej niezwykłej krainy, by ponownie spotkać dawnych znajomych. Tim Burton ("Edward nożycoręki", "Batman") podjął się zaczarowania świata doskonale znanego z dwóch książek Lewisa Carrolla – „Alicja w Krainie Czarów” oraz „Alicja po drugiej stronie lustra”. Scenariusz do tej fantastycznej produkcji stworzyła Linda Woolverton, która stoi za sukcesem „Króla lwa”. W tytułowej roli wystąpi młoda australijska aktorka polskiego pochodzenia – Mia Wasikowska, Natomiast w postać Zwariowanego Kapelusznika wcieli się Johnny Depp.
2. Dziewczyna z tatuażem
reż. David Fincher
kryminał, thriller
(2011)
Film zrealizowany na podstawie bestsellerowej książki. Mikael Blomkvist, znany dziennikarz oskarżony o zniesławienie, otrzymuje nietypowe zlecenie od właściciela koncernu przemysłowego, Henrika Vangera. Ma zbadać sprawę tajemniczego zaginięcia 16-letniej Harriet Vanger, które miało miejsce w latach 60-tych. Blomkvist nie wie, że każdy jego krok jest śledzony przez niezwykle inteligentną hakerkę, Lisbeth Salander, która wykonuje to na prośbę Vangera. Śledztwo z czasem zaczyna odkrywać krwawą i niebezpieczną historię rodziny Vanger.
3. Musimy porozmawiać o Kevinie
reż. Lynne Ramsay
dramat, thriller
(2011)
Tytułowy Kevin to demoniczny nastolatek, który świadomie manipuluje swoim otoczeniem, nie uznaje żadnych zasad i z prowokującym uśmiechem mówi: "Wstajesz rano i oglądasz telewizję, jedziesz samochodem i słuchasz radia. Chodzisz do swojej nudnej pracy albo nudnej szkoły, ale o tym nie mówią w głównym wydaniu wiadomości. Doszło do tego, że nawet ludzie z telewizji często oglądają telewizję. Na co oni wszyscy tak patrzą? Właśnie na takich jak ja...". Magnetyczna Tilda Swinton i demoniczny Ezra Miller w thrillerze obnażającym najmroczniejsze zakamarki ludzkiej duszy, który prowokuje, pociąga i nie daje o sobie zapomnieć.
4. Chwała dziwkom
reż. Michael Glawogger
dokumentalny
(2011)
Trzy kraje, trzy języki, trzy religie i jedna, najstarsza profesja świata – prostytucja. W Tajlandii prostytutki czekają na klientów za szklanymi weneckimi lustrami, w których zalotnie przeglądają się, nie widząc kto je ogląda. Mizdrzą się, jakby brały udział w konkursie na miss prostytutek. W Bangladeszu mężczyźni udają się do brudnych slumsów, gdzie tanie kobiety lekkich obyczajów realizują ich seksualne marzenia. Z kolei w Meksyku dziwki modlą się do Świętej Pani Śmierci, aby ta uchroniła je od nieszczęść i zguby. "Chwała dziwkom" to trzecia (po "Megacities" i "Śmierci człowieka pracy") część filmowej trylogii Michaela Glawoggera, w której reżyser zgłębia tajniki „najstarszego zawodu świata”. Film ilustruje znakomita ścieżka dźwiękowa z utworami m.in. PJ Harvey, Tricky’ego, CocoRosie oraz Antony & The Johnsons.
5. Wściekłe psy
reż. Quentin Tarantino
thriller, gangsterski
(1992)
Po nieudanym napadzie na sklep jubilerski kilku jego uczestników spotyka się w opuszczonym magazynie, by ustalić, kto zdradził policji ich plan. Wściekłe psy to nie znający się wzajemnie, najemni gangsterzy o "kolorowych" pseudonimach. Ich zleceniodawcami są Joe Cabot i jego syn Eddie. Prowadzone przez nich wewnętrzne śledztwo polega na rzucaniu wymyślnych przekleństw, wzajemnym oskarżaniu i torturowaniu porwanego policjanta.
6. Samotne serca
reż. Todd Robinson
kryminał
(2006)
Scenariusz filmu powstał w oparciu o prawdziwe wydarzenia z lat 40-tych XX wieku. Pielęgniarka Martha Beck (Salma Hayek) i jej kochanek Raymond Fernandez (Jared Leto), znani jako "zabójcy samotnych serc", podróżują po USA, mordując po drodze kilkanaście kobiet, które odpowiedziały na ich ogłoszenia matrymonialne. Martha udaje siostrę Raymonda, a kiedy ten zdobywa zaufanie samotnych wdów, wspólnie mordują je i okradają. Dwaj detektywi, z Nowego Jorku, Elmer C. Robinson (John Travolta) i Karol Hildebrandt (James Gandolfini) rozpoczynają śledztwo. Szybko orientują się, że mają do czynienia z seryjnymi mordercami. Elmer ma dodatkowe osobiste powody, żeby za punkt honoru postawić sobie pojmanie morderców.
Opisy i zdjęcia pochodzą ze strony
www.filmweb.plOglądałyście?
A może Wy mi polecicie jakiś film?
Z tych co wypisałaś oglądałam Alicje i Dziewczynę z tatuażem i ten film z pewnością polecam! :)
OdpowiedzUsuń:)
UsuńObejrzałam Alicję tylko ze względu na Deepa <3 i nie żałuję, bardzo mi się podobał ten film :).
OdpowiedzUsuńNa "dziewczynie z tatuażem" nie mogłam się zupełnie skupić, muszę obejrzeć jeszcze raz, tym razem w bardziej sprzyjających warunkach :).
I muszę obejrzeć "Wściekłe psy"! Uwielbiam Tarantina, a tego filmu akurat nie widziałam.
też nieraz tak mam, że obejrzę film i nie wiem o co kaman, dlatego staram się oglądać filmy tylko wtedy jak mam czas i wolną głowę:)
Usuń"Dziewczyna z tatuażem" - zdecydowanie tak!
OdpowiedzUsuńPozostałych nie oglądałam - jeszcze.
Alicja w Krainie Czarów bardzo mi się podobała, a wydawało mi się, że nie lubię tego typu filmów :)
OdpowiedzUsuńto moja ulubiona bajka z dzieciństwa więc musiałam ten film obejrzeć:)
Usuńrównież polecam Alicję ! :D
OdpowiedzUsuń{ hiroinwonderland.blogspot.com }
Widziałam kilka z tych a kilka zamierzam :) jest wiele filmów, które uwielbiam, ale chyba najbardziej Fight Club :)
OdpowiedzUsuńktoś mi już kiedyś polecał ten film:)
UsuńUwielbiam film "Dziewczyna z tatuażem "
OdpowiedzUsuńSzczególne ten początek, gdy lecą napisy . Haha ;D
;D
UsuńChwała dziwkom to genialny dokument...Muzyka jest boska, ale przede wszystkim podoba mi się to, że nie ma tam oceniania czy moralizowania, nie ma robienia sensacji, dziewczyny nie są przedstawione ani jako ofiary losu, film nie stara się wzbudzić współczucia za wszelką cenę, ani też nie są pokazane jako idealne "seks-boginie" o których marzy każdy facet. Czyli uniknęli dwóch najczęstszych schematów związanych z prostytutkami ;)
OdpowiedzUsuńzgadzam się z twoimi spostrzeżeniami;) szczególnie z tym, że nikt nikogo nie ocenia. najbardziej szkoda mi było dziewczyn z Bangladeszu bo one nie maja za bardzo wyboru;/ o tym kim są głównie decyduje miejsce urodzenia;/
UsuńZaintrygowalas mnie tym Glawoggerem. Na pewno poszukam. Dzięki!
OdpowiedzUsuńciesze się, ze Cie zaintrygowałam:) a film jest jak to napisała wyżej kirei genialny;)
UsuńAlicja najlepsza i mismy porozmawiac o kewinei w miare fajne:)
OdpowiedzUsuńkewin jest co prawda trochę nudnawy, ale sama historia jest ciekawa
UsuńOj widziałam tylko jeden ;D
OdpowiedzUsuńktóry?
UsuńWszystkie filmy Tima Burtona uwielbiam!
OdpowiedzUsuńa kot z Alicji, to jedna z moich ulubionych filmowych postaci, mam pierścionek z jego obliczem i myślę o tatuażu, uwielbiam go;)
ja muszę chyba nadrobić zaległości bo nie wiele filmów Burtona oglądałam;/
UsuńPierwsze trzy widziałam, najbardziej z nich polecam Dziewczynę z tatuażem; ale przed obejrzeniem filmu lepiej przeczytać trylogię Millenium :D
OdpowiedzUsuńno właśnie ja trylogii nie czytałam;/
UsuńDwa pierwsze widziałam i bardzo mi się podobały :) Ja po prostu uwielbiam Burtona, więc na Alicję siłą rzeczy musiałam iść do kina :)
OdpowiedzUsuń:)
UsuńNiektórych przez Ciebie polecanych nie miałam jeszcze okazji zobaczyć ale spiszę tytuły i może nadarzy się okazja by je zobaczyć :)
OdpowiedzUsuńmiłego oglądania:)
Usuń